Zonnebloempitten groeien in het hart van de zonnebloem en hebben een heerlijke smaak. Wij bieden rauwe onbewerkte zonnebloempitten aan. Dit betekent dat alle gezonde voedingsstoffen nog in het pitje zitten en niet verloren zijn gegaan. In de keuken kun je er allerlei kanten mee op, denk bijvoorbeeld aan een salade met zonnebloempitten als topping of meng ze door je muesli. Een portie zonnebloempitten is een uitstekende bron van vezels, eiwitten, en gezonde vetten.


Gezondheidsvoordelen van Zonnebloempitten

Vitaminen: Zonnebloempitten zitten vol vitamines, dit zijn vitamine A, B1, B2, B6 en E.

Mineralen: Zonnebloempitten zijn rijk aan de mineralen mangaan, magnesium, koper, fosfor en seleen.

Bloeddruk: Deze zonnebloempitten zijn rijk aan eiwitten waardoor ze een hoge bloeddruk kunnen verlagen.

Cholesterol: Zonnebloempitten kunnen een te hoog cholesterol helpen verlagen.

5 Gezonde en Heerlijke manieren om Zonnebloempitten te gebruiken

1. Yoghurt met verse meloen en zonnebloempitten
2. Havermoutmuffins met zonnebloempitten
3. Salade met topping van zonnebloempitten
4. Havermoutpap met zonnebloempitten
5. Zelf gebakken brood met zonnebloempitten

Bestel deze gezonde Zonnebloempitten snel bij Homenuts.nl