Deze heerlijke rauwe pompoenpitten zijn super gezond. Dit komt omdat onze pompoenpit een hoog gehalte aan eiwitten heeft, maar ook aan fosfor en ijzer. Een krachtige pit kun je wel zeggen. Voeg ze dagelijks toe aan je voeding. Dit kan door een salade, yoghurt ontbijt, soep, stoofschotel, smoothie, muffins en brood.

Aanbieding!
Vanaf:  1,25 Vanaf:  0,74

Pompoenpitten

Pompoenpitten worden ook wel pepita’s genoemd. Ze worden vaak geroosterd en vervolgens gekruid maar dan zijn ze natuurlijk niet meer zo gezond als wanneer je ze rauw zou eten.

Gezondheidsvoordelen van Pompoenpitten

Eiwitten: Pompoenpitten zijn een goede bron van eiwitten. Deze zorgen onder andere voor het herstellen van je spieren.

Vezels: De pompoenpit is rijk aan vezels. Dit is nodig voor een gezonde stoelgang.

Mineralen: In de pompoenpitten zitten de mineralen: calcium, mangaan, fosfor, koper, ijzer, kalium, magnesium, seleen, en zink.

Antioxidanten: Pompoenpitten zijn rijk aan antioxidanten deze zorgen er onder andere voor om het slechte cholesterol te verlagen.

Top 6 variaties met Pompoenpitten

1. Tomatensoep met geroosterde pompoenpitten
2. Granola met pompoenpitten
3. Salade met pompoenpitten
4. Quiche met pompoenpitten
5. Rijstgerechten met pompoenpitten
6. Andijviestamppot met pompoenpitten