Lijnzaad kun je bij ons zowel heel als gebroken kopen. Een andere naam voor lijnzaad is vlaszaad. Deze gezonde zaadjes zitten vol met vezels die goed zijn voor je spijsvertering. Ook bevatten ze omega 3 vetzuren, dit zijn de essentiële vetzuren. Lijnzaad heel is langer houdbaar dan lijnzaad gebroken. 1-2 eetlepels lijnzaad per dag is genoeg. De zaadjes kun je goed verwerken in bijvoorbeeld, smoothies, yoghurt, soep, salades, havermout, brood, cake en gebak.

Aanbieding!
Vanaf:  0,95

Gezondheidsvoordelen van Lijnzaad

Omega 3 vetzuren: Lijnzaad is rijk aan omega 3 vetzuren die helpen het hart te beschermen en ontstekingen in het lichaam te verminderen.

Eiwitten: Lijnzaad is bevat eiwitten. Deze heeft je lichaam elke dag weer nodig.

Voedingsvezels: Lijnzaad zit vol met voedingsvezels, zowel oplosbare als onoplosbare vezels. De oplosbare vezels ondersteunen de bloedsuikerspiegel en verminderen het slechte cholesterol. De onoplosbare vezels ondersteunen een gezonde spijsvertering.

Top 10 gezonde bereidingen met Lijnzaad

1. Sinaasappelcake met lijnzaad
2. Lijnzaadcrackers
3. Notenkoekjes met lijnzaad
4. Pannenkoeken met lijnzaad
5. Havermout met lijnzaad
6. Energiereep van gedroogd fruit met lijnzaad
7. Appeltaart met lijnzaad
8. Aardbeien smoothie met yoghurt en lijnzaad
9. Pasta pesto met lijnzaad
10. Vanillemousse met lijnzaad