Chiazaad valt onder de naam superfoods. Dit komt natuurlijk omdat ze super gezond zijn en hoogwaardige voedingsstoffen bevatten. De zaadjes kunnen helpen om gewicht te verliezen en je kunt ze overal gemakkelijk aan toevoegen. Sporters zijn al langer bekend met chiazaad. Dit komt omdat de gel die in de zaadjes zit het lichaam hydrateert. Chiazaad is rijk aan omega 3 vetzuren, zelfs meer dan in zalm.

Aanbieding!
Vanaf:  0,95 Vanaf:  0,56

Gezondheidsvoordelen van Chiazaad

Diabetes: Chiazaden vertragen koolhydraten in het lichaam waardoor je een constante bloedsuikerspiegel hebt.

Gezond gewicht: Chiazaad krijgt meer volume wanneer het in contact komt met vloeistof. Wanneer het in je maag komt en de sappen erbij komen zet het chiazaad uit en heb je minder snel een hongerig gevoel zodat je op een gezond gewicht blijft.

Sporters: Sportievelingen halen meer energie uit chiazaad dan uit sportdranken. Eet daarom yoghurt met chiazaad voordat je gaat sporten.

Huid: Chiazaad helpt je huid, haar en nagels soepel en gezond te houden.

Top 7 combinaties met chiazaad

1. Water met chiazaad
2. Spinazie smoothie met chiazaad
3. Mangopudding met chiazaad
4. Fruitsalade met chiazaad
5. Salade met chiazaad
6. Brood met chiazaad
7. Amandelkoekjes met chiazaad