Pitten en zaden verrijken al je creaties in de keuken. Ze zijn super gezond en lekker van smaak. Alle pitten en zaden zijn rauw en onbewerkt. Bestel ze daarom snel bij homenuts.nl!

Aanbieding!
Vanaf:  0,95 Vanaf:  0,56
Aanbieding!
Vanaf:  1,25 Vanaf:  0,74
Aanbieding!
Vanaf:  0,95 Vanaf:  0,56
Aanbieding!
Vanaf:  0,85 Vanaf:  0,50
Aanbieding!
Vanaf:  2,95 Vanaf:  1,76
Uitverkocht
Vanaf:  3,50
Aanbieding!
Vanaf:  0,95 Vanaf:  0,56
Aanbieding!
Vanaf:  1,95 Vanaf:  1,16

Waarom zou je zaden eten en wat betekent dit voor je gezondheid?

Zaden en pitten zijn de kern van een plant. Vanuit een zaadje groeit een bloem of plant. De voedingsstoffen in zaden zijn in grote hoeveelheden aanwezig omdat hier vervolgens een nieuwe plant uit moet groeien. Dus als we de zaden en pitten gaan eten, dan krijgen wij dezelfde voedingsstoffen binnen die de plant ook zou krijgen. De zaden en pitten zijn rijk aan verschillende vitaminen, mineralen, proteïnen, enzymen en vetzuren.

Wanneer je dus de gezondste vorm van zaden en pitten wilt eten, moeten ze rauw gegeten worden. Dus niet verhit niet gefrituurd en niet gebakken in de oven.

Deze zaden en pitten hebben wij op dit moment in ons assortiment: zonnebloempitten, pompoenpitten, chiazaden, hennepzaad, lijnzaad heel en gebroken, en pijnboompitten.

Zonnebloempitten: komen uit het hart van de zonnebloem. Deze pitten zijn rijk aan vetzuren die goed zijn voor onder andere je cholesterol. Ze zijn een goede bron van vitamine E.

Pompoenpitten: worden ook wel pompoenzaden genoemd, ze komen uit de kern van de pompoen. Ze bevatten vrij veel calorieën maar ook heel wat gezondheidsvoordelen. Deze pit bevat gezonde vetzuren die goed zijn voor je cholesterol. Ook gaat het ontstekingen tegen in het lichaam. Door de antioxidanten die erin zitten ga je ouderdom tegen.

Chiazaad: komt van een plantensoort die groeit in Midden-Amerika. Ze zijn rijk aan omega 3 vetzuren, vitamines, mineralen, eiwitten en vezels. Ze zorgen voor extra energie en helpen je bloedsuikerspiegel onder controle te houden. Chiazaad is rijk aan antioxidanten, zelfs meer dan in blauwe bessen.

Hennepzaad: is het zaad van de Cannabis plant. Dit is dezelfde plant waar ook marijuana van gemaakt wordt. Maar de zaden bevatten minder dan 3% THC (dit is de werkzame stof in drugs). Hennepzaad is rijk aan alle 20 aminozuren die er zijn en omega 3 en 6 vetzuren.

Lijnzaad: bieden wij zowel heel als gebroken aan. Lijnzaad komt van de vlasplant. Van deze plant worden ook linnen gemaakt. Het zaad is rijk aan vezels die de spijsvertering helpen. En ze zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel. Gebroken lijnzaad wordt sneller en beter in het lichaam opgenomen. Bij heel lijnzaad zijn alle voedingsstoffen nog aanwezig.

Pijnboompitten: groeien in dennenappels die komen van de pijnboom. Ze bevatten veel calorieën maar ook veel gezondheidsvoordelen. Deze pijnboompit is rijk aan gezonde vetzuren wat het slechte cholesterol helpt verlagen in het lichaam. Ook bevatten ze mangaan, kalium, calcium, ijzer, magnesium, selenium en zink.

Voor vragen over onze pitten & zaden kun je contact met onze klantenservice opnemen.