Cashewnoten zijn erg lekkere noten die je voor allemaal verschillende recepten kunt gebruiken. Je kunt cashewnoten toevoegen aan salades, maar ook aan oosterse rijstgerechten. Het voordeel van cashewnoten is dat het snel een verzadigd gevoel geeft zonder dat je er veel van moet eten. Dit maakt het een gezonde snack voor doordeweeks of in het weekend.

Aanbieding!
Nieuw
Vanaf:  3,50 Vanaf:  2,28

Alles over Cashewnoten

De cashewnoot heeft een luxe nootachtige smaak die voor allerlei gerechten gebruikt kan worden. Ze zijn niet alleen heerlijk als snack maar passen ook perfect in je yoghurt, pasta, roerbak gerechten en salades.

Cashews groeien in sappige cashewappels. Dit is de vrucht van de cashewboom. De vrucht is in Europa bijna niet te vinden vanwege de houdbaarheid. In Brazilië kun je ze zeker vinden en proeven.

Leer meer over Cashewnoten..

Gezondheidsvoordelen van Cashewnoten

1. Oliezuur: Cashewnoten bevatten minder vet dan de andere noten. Ze zijn rijk aan oliezuur wat ook voorkomt in olijfolie. Dit zuur verlaagt je cholesterol en kans op hart- en vaatziekten.

2. Mineralen: De cashewnoot bevat mineralen. Dit zijn onder andere koper magnesium en kalium. Door het eten van deze noot voorkom je dat cellen beschadigen door vrije radicalen. Ze ondersteunen de ontwikkeling van je botten en bindweefsel. Cashewnoten zijn ook eiwitrijk en antioxidant rijk.